Wij gebruiken cookies om u de beste werking op onze site te garanderen. Indien u deze blijft gebruiken, zijn wij van mening dat u het gebruik ervan accepteert. Meer info
nl
fr en nl

ALGEMENE
VERKOOPSVOORWAARDEN

Onze algemene verkoopsvoorwaarden zijn overeenkomstig met de wet van toerisme. Om dewet te respecteren geven we de artikels weer in R211-3 à R211-11.

Bijzondere verkoopsvoorwaarden

Dit document informeert de klanten van LVH VACANCES, voor het ondertekenen van hun contract, over de inhoud van de diensten betreffende hun verblijf, de prijs en voorwaarden van betaling, annulering en wijziging van de overeenkomst. Wij behouden ons het recht voor om de informatie over de prijzen, evenals de openings- en sluitingsdata van de voorgestelde residentie en hotels te wijzigen, zoals aangegeven in de algemene voorwaarden zonder dat deze eventuele wijzigingen verplichtingen oproepen voor ons bedrijf. Wij verplichten ons, in zover mogelijk, de eventuele veranderingen, zo spoedig mogelijk te communiceren aan de belanghebbenden voor de afsluiting van hun contract.
 

1 - Inschrijvins- en reserveringsvoorwaarden

Betreft alle eenvoudige boekingen, alle inschrijvingen moeten vergezeld gaan met een betaling van :
• de reserveringskosten
- voor de boekingen via internet : 10 € per boeking
- voor de andere boekingen : 20 € per boeking
Er worden geen reserveringskosten gerekend voor boekingen die in de residenties worden gemaakt.
• de aanbetaling bestaat uit: :
- 25 % van de totale prijs van uw accommodatie en eventuele aanvullende diensten die inbegrepen zijn of niet, met name catering, skipassen, skimateriaal...enz.
- 100 % van de verzekerings premie indien u die wenst af te sluiten.
De aanbetaling moet door ons worden ontvangen binnen 5 werkdagen na het openen van uw dossier. Na deze periode wordt uw optie geannuleerd. Uw reservering wordt als definitief beschouwd zodra het is bevestigd door ons (boekingsbevestiging per e-mail). Zonder onze bevestiging kan uw reservering niet als definitief worden beschouwd.
Nota Bene : Wij presenteren een algemene beschrijving en foto's van onze appartementen als voorbeeld en niet contractueel.
Sommige appartementen zijn ingericht voor gasten met een handicap. Vraag hier naar tijdens de boeking.
Wij wijzen u er bij deze op dat elk verzoek voor een bepaalde ligging of locatie van het appartement alleen maar wordt beschouwd als een voorkeur en vormt geen contractuele garantie. In al onze accommodaties is het verboden om te roken. Voor het afsluiten van een annulatieverzekering en voor de skipassen wordt de geboortedatum en de naam van iedere deelnemer gevraagd. In het geval van een foutieve verklarin zal de klant als enige verantwoordelijk zijn voor de financiële sancties die hieruit voort kunnen komen.

2 - Eindbetaling

De volledige prijs van de huur en eventuele extra diensten dienen 30 dagen voorafgaand aan uw verblijf te zijn overgemaakt. In het geval van een late boeking, minder dan 35 dagen voor aankomst, zal het totale bedrag worden gevorderd op het moment van de boeking. Indien het openstaande saldo niet is betaald binnen 16 dagen voor aankomst behoudt LVH VACANCES zich het recht voor om uw boeking te annuleren en de overeenkomstige annuleringsvoorwaarden, voor dit doel en hieronder gedefinieerd, toe te passen.

3 - Betaling

De reservering kunt u betalen met kredietkaart, of per bankoverschrijving.
De volgende kredietkaarten worden geaccepteerd : Visa, Eurocard/Mastercard, American Express

3.1 - Prijzen

Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen met ondermeer de vertrekking van de huisvestiging, inclusief de voorzieningen (water, elektriciteit, verwarming) met uitzondering van de toeristenbelasting, deze is ter plaatse te betalen.
Tenzij anders vermeld zijn de prijzen in de tabellen:
• voor de hotels: per persoon op basis van logies in een tweepersoonskamer bezet door 2 volwassenen.
De kinderkortingen worden toegepast indien de kinderen verblijven in de kamer met 2 volledig betalende volwassenen.
• voor de huurwoningen: per woning. De bezetting van de woning is strikt beperkt tot het aantal van de aangegeven personen en kan in geen geval worden bewoond door een groter aantal personen, met uitzondering van 1 baby per woning.

3.2 - Toeristenbelasting

De toeristenbelasting, verzameld in opdracht van de gemeente, is niet inbegrepen in onze tarieven. Deze moet ter plaatse betaald worden..

4 - Wijziging en annulering van het verbiljf 

4.1 - Wijziging

Alle verzoeken om wijzigingen aan te brengen moeten schriftelijk worden ingediend bij onze reserveringsafdeling of per post, per fax of per e-mail. De wijziging zal pas effectief zijn na onze bevestiging en na het opsturen van een nieuw reserverings contract.
 
a) Veranderen van het appartement type.
Onze reserveringsafdeling zal zoveel mogelijk proberen om aan uw verzoek te voldoen om het appartementtype te wijzigen indien beschikbaar. Als het bedrag van uw boeking (zonder extra diensten) na wijziging lager uitvalt dan het bedrag van de boeking voor de wijziging, zal er 10€ wijzigingskosten worden aangerenkend.
Op minder dan 30 dagen voor vertrek worden de volgende voorwaarden toegepast:
- als uw verzoek wordt aangevraagd tussen de 30 en 15 dagen voor aankomst: 15 % *
- als uw verzoek wordt aangevraagd tussen de 14 en 8 dagen voor aankomst: 30 % *
- als uw verzoek wordt aangevraagd tussen de 7 en 4 dagen voor aankomst: 50 % *
* op het verschil van de prijs
 
b) Wijziging van de verblijfsdatum
Onze reserveringsafdeling zal zoveel mogelijk proberen om aan uw verzoek te voldoen om de verblijfsdatum te wijzigen, op basis van beschikbaarheid. Let wel: dit soort wijzigingen brengen kosten met zich mee voor LVH VACANCES afhankelijk van de datum waarop u uw verzoek indient.
Om de wijzigingen van de verblijfsdatum in te willigen wordt tevens de volgende kosten in rekening gebracht :
- indien uw verzoek tot wijziging 30 dagen of eerder voor uw aankomst is ingediend en als het bedrag van de gewijzigde reservering lager uitvalt dan het bedrag van de oorspronkelijke reservering : 10 €
- indien uw verzoek tot wijziging tussen 30 en 15 dagen voor uw aankomst is ingediend: 15 % *
- indien uw verzoek tot wijziging tussen 14 et 8 dagen voor uw aankomst is ingediend: 30 % *
- indien uw verzoek tot wijziging tussen 7 et 4 dagen voor uw aankomst is ingediend: 50 % *
* van het totale bedrag van het verblijf (reserveringskosten uitgezonderd)
Wij zullen geen verzoek meer accepteren binnen de 3 dagen voorafgaand aan uw aankomst.
Het verlengen van de duur van uw verblijf zal worden uitgevoerd op basis van beschikbaarheid zonder extra kosten.
Elk verzoek om de duur van uw verblijf te verkorten wordt beschouwd als een deel van een annulering en zal worden onderworpen aan de bepalingen van artikel 4.2 hieronder.
 
 

4.2 - Annulering (totale of gedeeltelijke)

Annuleringen moeten worden gemeld, per post op het volgende adres LVH VACANCES - 1414 avenue des Landiers – 73000 CHAMBERY of per fax : +33 (0)4 79 62 98 85, of per e-mail naar het volgende adres : info@lvh-vacances.com   De datum van ontvangst van de melding bepaalt de datum van de annulering.
 
a) Betreft de residenties:
Vanaf de 30e dag voorafgaand aan uw verblijf worden de volgende annuleringskosten berekend, afhankelijk van uw vakantie-pakket :
- als uw annuleringsverzoek is ingediend tussen 30 en 21 dagen voor aankomst : 25 % *
- als uw annuleringsverzoek is ingediend tussen 20 en 15 dagen voor aankomst : 50 % *
- als uw annuleringsverzoek is ingediend tussen 14 et 8 dagen voor aankomst : 75 % *
- als uw annuleringsverzoek is ingediend 7 dagen of minder voor aankomst, of no show : 100 % *
*van het totale bedrag van de accommodatie.
 
b) Betreft het hotel:
Ongeacht de datum waarop de reservering wordt geannuleerd, het bedrag van de eventuele afgesloten verzekeringen zullen niet worden terugbetaald.
Vanaf de 7e dag voorafgaand aan uw verblijf worden de volgende annuleringskosten berekend, afhankelijk van uw vakantie-pakket :
- als uw annuleringsverzoek is ingediend meer dan 7 dagen voor aankomst : gratis *
- als uw annuleringsverzoek is ingediend 7 dagen voor aankomst of minder : 30 % *
- als uw annuleringsverzoek niet is ingediend voor aankomst, of no show : 100 % *
* van het totale bedrag van de accommodatie.


Deze annuleringskosten worden wederzijds toegepast. Ongeacht de reden van uw annulering, het bedrag van deze kosten kan niet worden verlaagd. Elk onderbroken of verkort verblijf of alle niet gebruikte diensten door de klant, om welke reden dan ook, geven geen recht op terugbetaling.

5 - Aankomst en Vertrek

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat de sleutel niet zal worden overhandigd bij aankomst op de plaats van bestemming indien de totale betaling, ondanks de herinneringen, niet is voldaan.
In de residenties : is de aankomst over het algemeen op zaterdag tussen 17 uur en 19 uur en het vertrek  voor 10 uur. Deze tijden zullen worden bevestigd in uw reisdocumenten. Het is raadzaam om de receptie op de hoogte te stellen van uw ingeschatte aankomsttijd.
In de hotels: is de aankomst vanaf 17 uur en het vertrek voor 10 uur
In het geval van late aankomst is het essentieel om de residentie / het hotel te waarschuwen en te informeren naar de eventuele toegangscodes of procedure om de sleutel te krijgen. Voor meer informatie, de contactgegevens van de receptie van de residentie of hotel zullen in de reisdocumenten staan.
Bij aankomst wordt u verzocht om de netheid van het appartement en de inventaris te controleren. Elk missend voorwerp, beschadiging of probleem moet zo snel mogelijk worden gemeld aan de receptie zodat er onmiddellijk een oplossing kan worden gevonden. Het niet naleven van deze eisen kunnen invloed hebben op de bepaling van de eventuele schadevergoeding. Op de dag van vertrek dient het appartement netjes en schoon te worden achtergelaten. Wij wijzen u erop dat , als het appartement niet in behoorlijke staat van netheid is achtergelaten en / of dat de keuken niet is opgeruimd en / of schoongemaakt, zullen we verplicht worden om een eindschoonmaak in rekening te brengen, tussen de 55 en 110 euro, afhankelijk van het appartementstype.

6 - Waarborg

Bij aankomst wordt u verzocht een borg van 500 euro per woning af te geven. Elke verloren sleutel zal aan de klant worden aangerekend. De klant is aansprakelijk voor eventuele breuk of schade die zouden kunnen worden toegebracht aan de faciliteiten en voorzieningen van de residentie. Als de borg niet blijkt te volstaan, zal u worden gevraagd om geld bij te leggen. Het is uw verantwoordelijkheid om een afspraak te maken met de receptie voor de eindcontrole van uw woning en ervoor te zorgen dat u, de bij aankomst afgegeven borg weer terug krijgt : hetzij meteen na de eindcontrole of per post binnen zes weken na aftrek van eventuele kosten voor huurschade, schoonmaak, toeristenbelasting, consumpties en extra's.

7 - Dieren

Huisdieren zijn toegestaan op vertoon van een medisch certificaat met de inentingen waaronder hondsdolheid, en moeten getatoeëerd zijn (maximaal één huisdier per appartement). De kosten per huisdier zijn 70€ per week. Ze mogen aan de leiband in de openbare ruimtes komen, maar niet rond de zwembaden. De eigenaren van de dieren zijn verantwoordelijk voor het gedrag en netheid van hun dieren. De betaling gebeurt bij het boeken van uw verblijf.

8 - Reglement en overlast 

Om uw vakantie zo goed mogelijk te laten verlopen, is er in elke residentie een reglement beschikbaar. Wij verzoeken u vriendelijk deze regels door te lezen en ze op te volgen (bijvoorbeeld regels voor het gazon, zwembad, parking enz.) Uw persoonlijke bezittingen vallen onder uw eigen verantwoordelijkheid.
Daarom kan LVH VACANCES niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen in onze residenties, zowel in de appartementen, in de parking als in de gemeenschappelijke ruimtes (skilokaal). Het is daarom aan te raden dat de klanten een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering afsluiten. In geval van overmacht of van gevallen die niet zijn te overzien, kunnen de reisorganisatie en tussenpersonen niet verantwoordelijk worden gesteld voor overlast die uw verblijf zou kunnen verstoren, onderbreken of verhinderen (lawine, droogte, overstroming, olielozing, algemene uitval van stroom, gas of water, staking, werkzaamheden ...).
Onder werkzaamheden wordt verstaan de bouw van wegen, gebouwen... die kunnen plaatsvinden in de buurt van uw vakantieverblijf. De reisorganisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor handelingen van derden met wie zij geen contract hebben. De klanten worden op de hoogte gebracht van dergelijke overlast op voorwaarde dat wij zelf zijn geïnformeerd.

9 - Klachten

Onze teams ter plaatse staan tot uw beschikking tijdens uw verblijf om eventuele klachten op te lossen,zodat het mogelijk is om volop van uw vakantie te genieten. U wordt verzocht om voor alle soortenklachten de receptie in te schakelen. Alle klachten na afloop van het verblijf moeten als volgt wordeningediend:

  • een aangetekende brief met ontvangstbewijs, geadresseerd aan LVH VACANCES - 1414 avenue des Landiers – 73000 CHAMBERY
  • of een e-mail naar het adres : info@lvh-vacances.com binnen 1 maand na het einde van uw verblijf, zodat we zo snel mogelijk kunnen antwoorden. Wij vestigen uw aandacht op het feit dat hoe later u uw klacht indient, hoe groter de kans dat we problemen ondervinden om uw klacht goed af te handelen. We verzoeken u tevens om de volgende gegevens te vermelden bij de klacht : de naam van de hoofdboeker, het reserveringsnummer, de bestemming en data van uw verblijf en het appartement- of kamertype. Dit om de verwerking van uw klacht te vergemakkelijken. Wij verzoeken u tevens om de bewijzen toe te voegen aan uw klachtenbrief om de tijd van de verwerking zo kort mogelijk te houden.
    • 10 - Verzerkeringen

      Wij hebben voor u bij Mondial Assistance een annuleringsverzekeringcontract afgesloten. Deze verzekering gaat van kracht op de dag van de boeking of de volgende dag om 12 uur van de betaling van de premie, als de afsluiting geschiet na de boeking. Neem contact met ons op voor meer informatie.

      11 - Informatie

      De reservering van één van onze verblijven impliceert de aanvaarding van onze algemene- en bijzondere verkoopvoorwaarden. Alle informatie met betrekking tot de sportactiviteiten en de animatie van de bestemmingen worden doorgegeven aan ons door de toeristische dienst en dient alleen als informatie. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld als een van hen niet meer bestaat tijdens uw verblijf. Voor meer informatie over uw bestemming verwijzen wij u naar de toeristische dienst van de betreffende plaats.